ANPC trage concluzii dure despre cât de sigure sunt autobuzele și tramvaiele STB

Inspectorii de la Protecția Consumatorului au găsit mizerie, rugină și multe probleme tehnice clare în mijloacele de transport în comun. Mai exact, autobuzele și troleibuzele circulau cu discuri de frână uzate, aveau erori de bord, în special pe partea de avertizare în caz de incendiu, în timp ce tramvaiele aveau piese ruginite, șuruburi slăbite și podele peticite.


„Lucrătorii sunt obligați de situație, pentru a avea un număr rezonabil de mijloace de transport pe traseu, să facă tot felul de operaţiuni şi intervenţii la limita bunului simţ tehnic. Suntem permanent din păcate în raportul cu STB în situația: îl spălăm sau facem altul. Noi nici nu îl mai spălăm, nici nu mai facem altul”, a declarat Horia Constantinescu, președinte ANPC.


În ceea ce privește deretica, numărul angajaților responsabili cu igienizarea este prea mic, adică puțin peste 150 de oameni trebuie să igienizeze aproape 2000 de vehicule.


„Nu este mizerie, haideţi! Adică este rezonabil. Curăţenia se face, nu este la standardele pe care le vrem pt că asta ar necesita niste investitii pt care in mom asta nu avem bani”, a spus Nicușor Dan, primarul Capitalei.

„Consider că nu e în competenţa acestei autorităţi să facă remarci cu privire la siguranţa circulaţiei”, e de părere Adrian Criț, directorul STB.

Deși stricate, multe dintre vehicule au primit toate avizele tehnice

Inspectorii ANPC spun că multe dintre vehicule, chiar dacă aveau probleme grave, au primit toate avizele tehnice. Cu toate acestea, autoritățile locale ne asigură că mijloacele de transport în comun sunt sigure.


„La acest moment, starea tehnica a mijloacelor de transport este verificata de doua statii ITP autorizate, este greu de imaginat cum noi depistăm pe traseu mijloace de transport cu deficiente mecanice majore dar totuşi ele beneficiază de un aviz ITP”, a transmis președintele ANPC.

„Aceste vehicule din punct de vedere al serviciilor oferite călătorilor nu arată foarte bine dar pot spune cu certitudine că sunt nişte vehicule sigure. Pentru că pentru ele, contrar a ceea ce remarcă ANPC, se achiziţionează piese de origine şi piese omologate la nivel european”, a completat directorul STB.

„Jumătatea plină a paharului”

Și în depouri ar fi platforme nereparate de zeci de ani și acoperișuri care stau să cadă. „Există și o jumătate plină a paharului ca în oricare dintre situații, am înțeles că există solicitări ale caselor de film americane pentru a folosi depourile și autobazele că material pentru Mad Max 9”, a adăugat președintele ANPC.