Călătorii de coșmar. Trenurile au avut întârzieri uriașe

Trenul InterRegio 1576 pleca din Galaţi la ora 17:50, cu destinaţia Bucureşti, pe un drum de aproximativ 3 ore şi 45 de minute. Însă, la miezul nopții, garnitura încă staționa în halta de la Cilibia. Prima întârziere a fost de 20 de minute, la sosirea în gara Făurei. Chiar dacă mai avea de făcut încă 20 de kilometri până la Buzău, lovomotiva s-a oprit.


„Undeva la două ore jumătate, trei ore. S-a spus iniţial că o să dureze 20-30 de minute, dar în 20-30 de minute s-a făcut o oră, s-au făcut două şi tot aşa şi lumea încă nu ştie cât timp durează.”, a spus un pasager.

„Este foarte multă lume supărată în tren. Unii au legătură la 00:00 cu Timişoara, unii cu Craiova, cineva se plânge că mâine la 08:00 este la servici şi... stăm”, a spus un altul, potrivit Observator.


Cinci ore de așteptare au îndurat călătorii până să îi ceară explicații șefului de tren, moment în care au aflat că un marfar bloca singura linie funcțională de pe acel tronson, pe care calea ferată intrase în reabilitare și că trebuie să aștepte înlocuirea locomotivei.

Un alt tren buclucaș, trenul InterRegio 1730, a plecat ieri la Brașov, la ora 17:16. Nu trebuia să facă mai mult de 5 ore și jumătate până la gara din Galați, dar garnitura se afla încă în localitatea Lacul Sărat, din județul Brăila, la ora 03:30.

În acest caz, întârzierea, în primă instanță, a avut loc din cauza vremii, apoi s-a defectat și locomotiva. Astfel, pasagerii au fost nevoiți să schimbe trenul. Unii au ieșit să facă autostopul până la Galați și pentru alții călătoria de coșmar s-a încheiat după 12 ore.


Ofertă CFR: 3 ore în câmp

De asemenea, și ruta Brașov-București a fost presărată cu probleme. Trenul Regio 3032 a rămas blocat în câmp, între localitățile Valea Largă și Comarnic, după ce un copac a căzut peste liniile de înaltă tensiune.


„Căderile de copaci pe linia de contact în cursul acestei seri, 27 decembrie 2021, au generat întreruperea circulaţiei feroviare pe segmentul dintre Valea Largă şi Comarnic. Pe firul 1 s-a reluat alimentarea liniei de contact cu energie electrică după intervenţia echipelor speciale ale CFR SA. Pentru deblocare şi tragerea trenurilor din zona afectată s-a intervenit şi se intervine cu locomotive diesel furnizate operativ de CFR Calatori”, a transmis, luni seară, CFR.

„Trenul R 3032, care a fost afectat de această întrerupere temporară generată de vremea nefavorabilă, şi-a reluat circulaţia către Bucureşti, cu o întârziere estimă de 170 minute. Din cauza timpului nefavorabil din cursul nopţii mai pot exista unele perturbări în circulaţia trenurilor de călători, compania fiind pregătită să intervină cu locomotive diesel în toate locurile în care vor apărea perturbări de alimentare cu energie electrică în circulaţia trenurilor”, a mai transmis compania.