A fost aleasă nuanța anului 2022

Pantone este compania care stabilește unele dintre cele mai recunoscute standarte coloristice. Firma a ales ca anul care vine, culoarea simbol să fie Very Peri, „o nuanţă de albastru brebenoc”.

Nuanţa a fost anunţată de apariţia metaverse-ului şi de impactul carantinei în contextul pandemiei. Pantone a menționat că această nuanță uneşte „constanţa” albastrului tradiţional cu „energia şi emoţia” date de culoarea roşie.

„Pe măsură ce ne mişcăm într-o lume în schimbare fără precedent, selectarea Pantone 17-3938 Very Peri aduce o nouă perspectivă şi viziune asupra îndrăgitei familii a culorii albastru”, a spus Leatrice Eiseman, director executiv al Color Institute al Pantone. „Înglobând calităţile albastrului, având în acelaşi timp o nuanţă violet-roşu, Pantone 17-3938 Very Peri afişează o atitudine spirituală şi veselă şi o prezenţă dinamică ce încurajează creativitatea curajoasă şi exprimarea imaginativă”.

Din ce culori a fost creată nuanța anului 2022

Compania a decis în premieră să dea naștere unei nuanţe care nu se regăseşte momentan în catalogul său. Very Peri a fost creat din amestecuri de tonuri de albastru cu violet-roşu.

Rezultatul se aseamănă cu cele întâlnite în natură la florile de lavandă sau liliac. Potrivit companiei, Very Peri este un indicator al peisajului actual fizic şi digital.

„Pantone 17-3938 Very Peri este simbol al spiritului epocii şi al tranziţiei în care ne aflăm. În timp ce ieşim dintr-o perioadă intensă de izolare, noţiunile şi standardele noastre se schimbă, iar vieţile noastre fizice şi digitale au fuzionat în noi moduri”.

Din anul 2000, compania Pantone este responsabilă de stabilirea culorii anului. Institutul efectuează cercetări pe baza tendinţelor pentru a ajunge la o decizie.

Anul trecut, tradiţia a fost încălcată şi, în loc de o singură culoare, au fost alese două. Ultimate Grey (nuanţă de gri) şi Illuminating (nuanţă de galben) subliniază modul în care elemente diferite se îmbină pentru a se susţine reciproc şi exprimă cel mai bine starea din 2021, afirma compania. Cele două nuanțe au fost regăsite atât în materie de modă, cât și în design interior și altele.

Cu un an înainte, nuanța de albastru clasic a fost aleasă drept culoarea anului.