Cumpărătorii pot face reclamație comercianților care fac înșelătorii de Black Friday

În ultimii ani, magazinele și-au făcut o strategie care le aduce profit, dar înșeală cumpărătorii. Comercianții cresc prețurile anumitor produse, ca mai apoi să aplice o reducere impresionantă de Black Friday, fără ca prețul produsului de fapt să fie modificat. Această tehnică poate fi reclamată de către potențialii clienți și sancționată de autorități.

Măsura este stabilită prin OG 99/2000, act normativ care precizează că un produs redus cu ocazia Black Friday sau altor evenimente, care are un preț mai mare decât cel mai mic preț din ultimele 30 de zile (prețul de referință), reprezintă o practică pentru a-i păcăli pe consumatori, situație în care se pot adresa la ANPC.


Cum pot face o reclamație la ANPC

Reclamația la ANPC privind înșelătoria magazinelor, poate fi realizată în scris sau în format electronic, completând formularul de sesizare online, disponibil pe site-ul Autorității. Sesizarea se face în nume personal și trebuie să cuprindă dovezi clare asupra înșelătoriei, de exemplu anunțuri, reclame, fotografii sau video cu prețurile respectivului produs etc.

ANPC se ocupă de sancționarea comercianților, în timp ce Autoritatea recent a anunțat verificări drastice cu ocazia Black Friday. Cu acest scop a fost înființat Comandamentul Special Black Friday, care supraveghează în permanență ofertele promoţionale din această perioadă, indiferent de domeniul de activitate.

Marți, ANPC a aplicat o amendă în valoare de 50.000 lei magazinului Altex România pentru produsele care erau promovate ca fiind cu reducere pe site-ul companiei, însă care aveau în realitate prețul neschimbat sau chiar mai mare decât cel mai mic din ultima lună.