Prăpăd unde era bogăție. E în curs o anchetă în construcții după scumpirile record
Cel mai mare combinat din România, de la Galați, a ajuns o ruină. Dezastrul de aici produce efecte în buzunarele multor români. Cu un an înainte de Revoluție, în combinatul siderurgic de la Dunăre lucrau aproximativ 40.000 de oameni. Tot atunci, colosul industrial a atins și vârful de producție, adică 8 milioane de tone de oțel pe an. Acum, acolo mai sunt aproape 6.000 de angajați care doresc doar să-și păstreze locurile de muncă. Oțelul lipsește de pe piața românească și efectele se reflectă pe șantiere.
Criza de oțel și alte produse s-a prelins în domeniul construcțiilor. Lemnul finisat și structurile metalice s-au scumpit cu procente cuprinse între 100 și 250%. Prețuri mai mari sunt și la termoizolații și tâmplărie PVC, cu procente între 25 și 60%. Consiliul Concurenței a informat că a demarat o anchetă în privința acestor majorări, pentru a stabili dacă există o înțelegere între producători și comercianți de a face tarifele mai mari.
Alte exemplePentru un kilometru de drum:
- balastul folosit costa, în 2020, 48.139 lei, iar astăzi este 64.186 de lei, cu o creștere de 33%;
- piatra spartă costa, anul trecut, 49.392 de lei și în prezent este cel puțin 54.331 de lei;
- bitumul e cu 19% mai mult;
- prețul nisipului a ajuns să fie mai mare cu 41%;
- fierul de călcare e mai scump cu 5%.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Anchetă în construcții după scumpiri record. Producătorii și comercianții s-au înțeles pentru a umfla prețurile?.