Prăpăd unde era bogăție. E în curs o anchetă în construcții după scumpirile record

Cel mai mare combinat din România, de la Galați, a ajuns o ruină. Dezastrul de aici produce efecte în buzunarele multor români. Cu un an înainte de Revoluție, în combinatul siderurgic de la Dunăre lucrau aproximativ 40.000 de oameni. Tot atunci, colosul industrial a atins și vârful de producție, adică 8 milioane de tone de oțel pe an. Acum, acolo mai sunt aproape 6.000 de angajați care doresc doar să-și păstreze locurile de muncă. Oțelul lipsește de pe piața românească și efectele se reflectă pe șantiere.

Criza de oțel și alte produse s-a prelins în domeniul construcțiilor. Lemnul finisat și structurile metalice s-au scumpit cu procente cuprinse între 100 și 250%. Prețuri mai mari sunt și la termoizolații și tâmplărie PVC, cu procente între 25 și 60%. Consiliul Concurenței a informat că a demarat o anchetă în privința acestor majorări, pentru a stabili dacă există o înțelegere între producători și comercianți de a face tarifele mai mari.

Alte exemple

Pentru un kilometru de drum:


  • balastul folosit costa, în 2020, 48.139 lei, iar astăzi este 64.186 de lei, cu o creștere de 33%;

  • piatra spartă costa, anul trecut, 49.392 de lei și în prezent este cel puțin 54.331 de lei;

  • bitumul e cu 19% mai mult;

  • prețul nisipului a ajuns să fie mai mare cu 41%;

  • fierul de călcare e mai scump cu 5%.