Robert Eckstein este profesor de informatică la un liceu din București și afirmă că până în acest moment, a fost relativ ușor ca elevii să fie notați, ei fiind la școală, în mare parte.

„Cei mai mulți copii au fost la școală, primele note au fost puse. Acum, copiii vor completa formulare online, vor putea să dea răspunsuri în căsuțe, acestea vor fi colectate tot online și corectate de profesori, există soluții în special în varianta documentelor online care pot fi completate", a propus profesorul.

Problema este că unii elevi pot trișa, deoarece profesorii, dar nici elevii nu dețin o tehnologie atât de performantă încât să îi poată verifica din toate unghiurile dacă aceștia nu folosesc surse auxiliare pentru a răspunde la întrebări.

„O soluție este să pui copilul să răspundă la întrebări, să fie îndreptată camera spre el, asta înseamnă să aibă cameră la laptop, tabletă. Câtă vreme nu le poți asigura asta trebuie să mergi pe încredere. Trebuie să știi să pui întrebări personalizate, să dai sarcini diferite copiilor, să îți dai seama dacă copilul răspunde spontan. Dacă are o întârziere, probabil că el consultă diverse materiale.”, menționează Robert Eckstein.

Profesorul consideră că cea mai bună soluție ar fi să verifice dacă elevii știu să aplice ceea ce învață, pentru că până la urmă, asta este scopul.

„Poate școala ar trebui să se schimbe, să trecem de la memorare ... în loc să memorăm la infinit formule pe care nu le vom folosi la nimic, să lăsăm copilul să își ia răspunsurile cu sursele deschise să vedem dacă poate aplica cele învățate. Dacă poate aplica, foarte bine!", a explicat Robert Eckstein potrivit digi24.ro