"De cele mai spectaculoase cresteri se bucura produsele vestimentare (atat haine, cat si incaltaminte), cele cosmetice si de parfumerie, serviciile de food delivery si abonamentele la site-uri cu continut video", declara Julien Zidaru, Managing Partner Exact Business Solutions, potrivit unui comunicat remis 9am.

"Astfel, daca in urma cu un an si jumatate, doar 27% dintre romanii utilizatori de internet cumparau haine online, procentul acestora se ridica in acest moment la 45%. Cumparatorii de incaltaminte reprezinta acum 37% din totalul utilizatorilor romani de internet, in crestere cu 16% fata de iarna lui 2017", mai adauga Julien Zidaru.

La randul lor, cumparatorii de produse cosmetice si de parfumerie numara tot 37% din populatia utilizatoare de internet (in crestere cu 7% fata de primul val al studiului, realizat in noiembrie 2017).

Serviciile de food delivery se disting cu o crestere de 11%, acestea fiind utilizate in prezent de 3 din 10 onlineri romani. De remarcat este rata de utilizare a platformelor cu continut video, in prezent aceasta situandu-se la nivelul de 16%, in crestere cu 13% fata de luna noiembrie 2017.


Plata online a facturilor – in crestere cu 13%

Facturile sunt achitate online de 66% dintre romanii utilizatori de internet

Facturile sunt, la momentul actual, achitate online de 66% dintre romanii utilizatori de internet, cu o frecventa lunara. Acest procent inregistreaza o crestere de 13%, comparativ cu iarna anului 2017.


Serviciile de internet banking - in crestere cu 11%

Daca in urma cu 1 an si jumatate, 40% dintre utilizatorii de internet apelau saptamanal la serviciile de internet banking, in prezent procentul acestora se ridica la 51%.


Vanzarea de produse – in crestere cu 3%

Vanzarea de produse online reprezinta o activitate realizata cu preponderenta trimestrial. Daca in intervalul noiembrie 2017 – noiembrie 2018, procentul celor care aleg sa vanda online se situeaza la 32% - 33%, din primavara acestui an observam un trend ascendent si pe acest segment, procentul acestora crescand la 36%.


Donatiile online – in crestere cu 3%

Digitalizarea continua a romanilor determina schimbari si atunci cand privim spre categoria donatiilor. Daca in urma cu 1 an si jumatate procentul celor care utilizau internetul pentru a face o donatie era de 13%, in prezent 16% folosesc acest mediu pentru a-si oferi suportul financiar.