"Sezonul de calatorii din acest an inregistreaza perturbari ale zborurilor in intreaga Europa, cauzate in special de zborurile anulate si intarziate ca urmare a grevelor. AirHelp, compania principala de compensare a zborurilor, a analizat ce suma ar trebui sa puna deoparte Ryanair pentru a compensa pasagerii si incurajeaza turistii afectati sa-si afirme dreptul la compensatii financiare", arata AirHelp, citat de adevarul.ro.
In cazul un care un zbor intarzie mai mult de trei ore sau daca este anulat sau daca se refuza imbarcarea unui pasager, atunci pasagerii se pot bucura de o compensatie financiara de pana la 600 de euro de persoana, conditia fiind ca aeroportul sa fie in UE si sediul transportatorului aerian sa fie tot in UE, iar intarzierea trebuie sa fie din vina companiei. De asemenea, compensatia trebuie revendicata in termen de trei ani.
In plus, Curtea Europeana de Justitie a decis ca greva personalului de zbor nu reprezinta o "circumstanta extraordinara".
"Deciziile Curtii Europene de Justitie sunt obligatorii pentru toate instantele din UE si se aplica tuturor in acelasi mod - chiar daca este vorba de Ryanair. Pasagerii afectati nu ar trebui sa se lase inselati de declaratia falsa a companiei Ryanair, deoarece toate grevele personalului companiilor aeriene nu mai sunt considerate circumstante extraordinare, ceea ce ar scuti compania aeriana de la obligatia de a plati o compensatie financiara de maximum 600 de euro pentru fiecare pasager. De aceea, AirHelp ii sfatuieste pe toti pasagerii afectati sa verifice daca problema intampinata cu zborul lor le da dreptul la compensatii financiare, in plus fata de o rambursare a biletului oferit", a spus Stefan Radu, directorul general al AirHelp Romania, potrivit digi24.ro.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Pasagerii afectati de greva Ryanair ar putea primi despagubiri de peste 33 de milioane de euro.