Studiul realizat de D&D Research la initiativa Universitatii Romano - Americane masoara perceptiile, nevoile, atitudinile si elementele decizionale privind invatamantul superior.

Conform cercetarii, pentru tinerii si parintii din Romania, cel mai important la o universitate din punct de vedere al viitorului profesional este ca "studentii sai sa aiba sanse mari sa se angajeze imediat dupa absolvire", apoi ca institutia "sa aiba parteneriate cu firme care ofera studentilor internshipuri".

Brandul universitatii incepe sa fie din ce in ce mai prezent in alegere: 45 la suta dintre participantii la studiu considera ca e important sa fie o universitate puternic recomandata si 42 la suta isi doresc o universitate cu prestigiu, dar si brandul personal al cadrelor didactice: 65 la suta isi doresc profesori renumiti pe domeniile lor.

In ceea ce priveste eficienta unei Universitati, cel mai important criteriu este "capacitatea sa directa de a permite absolventului sau sa se angajeze cat mai rapid". Din punct de vedere al parametrilor logistici, cel mai important element este sa ofere burse de studii, locuri fara taxa, urmat de disponibilatea unui campus modern, care pune la dispozitie cele mai noi calculatoare si tehnologii, bursele de studii si internship-urile in strainatate, scrie MEDIAFAX.

In alegerea unei universitati, primele doua cele mai importante surse de informare pentru tinerii si parintii din Romania vin direct din institutia de invatamant: profesorii (35%) si studentii (29%). Pe locul al treilea se afla prietenii apropiati si familia (26%). La numai un procent distanta se afla internetul.

Decizia finala cu privire la facultatea aleasa este a tanarului si numai in 5% din cazuri a parintilor. In aceasta decizie facultatea (specializarea) conteaza mai mult decat universitatea in 85% din cazuri. In ceea ce priveste intentia de continuare a studiilor, numai 38% din participanti nu au inca in planuri studii post universitare clar conturate, iar aproximativ 56% sunt deja decisi pentru un master.

Studiul a fost realizat in luna mai si este reprezentativ la nivel national pentru orase cu peste 50.000 de locuitori. Ancheta sociologica a fost efectuata telefonic pe un esantion de 673 de persoane - tineri de 16 - 23 ani (50%) si parinti cu copii intre 16 - 23 ani (50%).