Lantul de farmacii Catena este acuzat ca promoveaza reducerile false in randul consumatorilor. Potrivit specialistilor, reprezentantii acestor farmacii „introduc in bonul fiscal materiale promotionale cu o anumita valoare, acestea fiind evidentiate la final ca o reducere, creand impresia unui economii consistente pentru consumator la achizitionarea medicamentelor.”

Brosura „ O inima sanatoasa iubeste mai mult” este distribuita cu titlu gratuit in reteaua farmaciilor Catena. Cu toate acestea, pe bonul fiscal materialul promotional apare avand pretul de 5 lei, la care se aplica aceeasi reducere de 5 lei. Pentru ca au fost oferite 2 brosuri „gratuite”, reducerea finala pentru acestea s-a ridicat la suma de 10 lei. Impreuna cu reducerile acordate pe baza cardului de fidelitate, de 4,20 lei (reducerea reala a pretului la medicamente) a rezultat un total de 14,20 lei in minus, suma prezentata cu majuscule drept ECONOMIE. Astfel consumatorul este indus in eroare creandu-se falsa impresie a unei reduceri importante, scrie stiri.yahoo.news.

„Crearea falsei impresii a consumatorului ca a realizat o economie importanta prin achizitia efectuata, desi in realitate nu este vorba de asa ceva, produsul promotional fiind oferit cu titlu gratuit si fara vreun pret tuturor, este de natura a induce in eroare consumatorul si il poate determina, in viitor, sa revina, in speranta unor reduceri la fel de consistente”, a declarat conferentiarul Costel Stanciu, presedintele APC Romania, coform adevarul.ro.