Ce a transmis Speak, după decesul lui Nosfe

Moartea lui Nosfe a îndurerat o țară întreagă și i-a făcut pe mulți dintre artiștii de la noi să se gândească la multe lucruri legate de carierele lor pe care nu le-au avut în vedere până acum. Toți au sperat că tragica veste să nu fie una reală și au procesat cu greu informația că membrul Șatra Benz nu mai este printre noi. Cântărețul s-a stins din viață, după ce a susținut un concert împreună cu colegii lui, de la care a plecat după câteva piese, ceilalți fiind nevoiți să meargă mai departe în absența lui.

Luk Beats, Keed și Super Ed au acordat un interviu despre decesul prietenului lor, despre care au afirmat că acuzase niște dureri în piept, i se făcuse rău în timpul concertului, după care a decis să meargă acasă, unde și-a găsit sfârșitul, după ce a mers la mașină să își ia telefonul de la mașină. Acesta a fost găsit prăbușit în propria casă de către soția sa, Mădălina Crețan, care a sunat imediat la 112.

Moartea lui Nosfe i-a făcut pe mulți dintre artiștii de la noi care muncesc zi și noapte să se gândească mai mult dacă merită sau nu să depună asemenea eforturi. Speak, de exemplu, a tras un semnal de alarmă în mediul online în care le-a explicat oamenilor cum stau, de fapt, lucrurile în cazul cântăreților care au decis să semneze cu anumite case de discuri, iar fanii au fost total de acord cu toate cele afirmate de către partenerul de viață al Ștefaniei, căruia nu i-a venit să creadă că s-a întâmplat una ca asta.

„Haideți să vă explice fratele cum stă treaba cu casele de discuri mari care sclavagesc artiștii/ songwriterii/ producătorii. Fiind independent și având interzis de către labelurile mari pentru că nu sunt semnat, labeluri care controlează prin șpăgi sunt formă de vacanțe, contracte de influencing cu directorii de playlist, n-am absolut nicio problemă să vă excplic cum stă treaba”, a povestit Speak, în mediul online.

Vezi această postare pe Instagram

O postare distribuită de SATRA B.E.N.Z. (@satrabenz)

„Casa de discuri te formează ca autor/ artist/ producător pe o anumită perioadă de timp. Primești un avans de câteva mii de euro în toți acești ani, minimi 5000 de euro. Pe orice piesă scrii pentru această casă de discuri, tu nu primești drepturi de autor până când ei, teoretic, își recuperează investiția.

Tu ca și autor, nu ai acces la sumele generate de drepturi, așa că băieții te țin cu acel avans, mult și bine, până când îți expiră contractul. Bani în plus nu vezi. Ca să te lege în continuare și să semnezi contract cu ei, fac o reclaculare și îți mai dau pe la nas 2-3 mii de euro. Un autor, dintr-o singură piesă de succes în România, în maxim un an, drepturile lui generează peste 5000 de euro”, a mai zis artistul.