Detalii despre ce a provocat căderea platformelor WhatsApp, Facebook, Instagram și Messenger

Chiar dacă întreruperile nu sunt ceva neobișnuit în cazul platformelor de socializare, nefuncționarea unor atât de multe instrumente de comunicații în același timp nu s-a mai întâmplat niciodată în ultimii ani. Cea mai recentă întrerupere memorabilă a Facebook, dar nu și a celorlalte platforme deținute de acesta, a avut loc în anul 2019, când o eroare tehnică a afectat site-ul preț de 24 de ore.

De această dată, nu au funcționat nici măcar instrumentele și comunicațiile interne ale companiei, lucru care a făcut și mai grea repararea platformelor. La scurt timp, Facebook a comunicat că problema a venit de la o reconfigurare a infrastructurii sale de internet și a intrat în cascadă către alte centre de date, oprind toate serviciile Facebook.

O echipă a reușit să reseteze serverele dintr-un centru de date din Santa Clara, California, iar serviciile platformelor au revenit imediat la normal. De altfel, nu numai rețelele virtuale nu au funcționat. Milioane de oameni de pe întreaga planetă folosesc Facebook pentru înregistrare și plata la multe servicii, cum ar fi magazinele online ori chiar pentru funcționalitatea televizoarelor inteligente din propriile case. Mark Zuckerberg și-a cerut scuze public, într-o postare pe contul personal.


„Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger revin acum online. Îmi pare rău pentru întreruperea de astăzi - Știu cât de mult vă bazați pe serviciile noastre pentru a rămâne conectați cu oamenii la care țineți”, a notat co-fondatorul și președintele rețelei Facebook.


În acest timp, Twitter și Telegram au devenit principalele platforme de comunicații și socializare la nivel mondial. Twitter însăși a postat pe pagina de comunicare un mesaj ironic: „Bună ziua, literalmente tuturor!”.