1.EGR

Comparativ cu un motor pe benzină, un motor diesel prezintă mai multe depuneri prin arderile interne pe care le efectuează pentru a putea funcționa. EGR-ul este un sistem de recirculare a gazelor care ajută atât la reducerea emisiilor atmosferice, cât și la o bună performanță a motorului.

De exemplu, o mașină diesel care are 100.000 km parcurși și căreia nu i-a fost deloc curățat EGR-ul, cu siguranță are depuneri pe această piesă esențială. Șansele să se blocheze, dacă nu s-a întâmplat până la această bornă, sunt foarte mari.

Un EGR se curăță, așadar, la maximum 100.000 km pentru a evita blocarea acestuia. Este o operațiune ușoară și nu costă foarte mult.


2.Pierderi de ulei

Și o mașină pe benzină poate pierde ulei, însă șansele ca un motor diesel să facă asta sunt mult mai mari. Motivul pentru care se întâmplă acest lucru este că un motor diesel funcționează la presiuni mult mai mari.

Prin urmare, garniturile de etanșare și, în general, sistemul de ungere cu ulei al motorului poate prezenta probleme în timp, mai ales dacă vorbim de un motor foarte rulat.

Ca proceduri simple de verificare, vezi dacă pe lângă capacul de chiulasă (culbutori) ai urme de ulei sau vezi dacă nu cumva ai pete de ulei rămase pe asfalt, sub mașină. La primele semne, fă o vizită la service pentru vedea de ce piese auto ai nevoie pentru remedierea scurgerilor.


3.Creșterea și contaminarea uleiului de motor

Mașinile diesel cu post-injecție în procesul de regenerare a filtrului de particule favorizează apariția motorinei în baia de ulei, respectiv te vei confrunta cu o creștere a nivelului de ulei.

În timpul regenerării, o cantitate de motorină se eliberează pe evacuare pentru a ajuta DPF-ul să se regenereze, numai că o parte din ea rămâne și în camera de ardere, pe cilindri, de unde va ajunge, într-un final, în baia de ulei.

Această problemă se agravează pe măsură ce filtrul de particule sau regenerarea nu se mai efectuează corespunzător.

Este important de știut că se recomandă ca la un motor diesel cu DPF schimbarea și completarea uleiului de motor să nu se facă la nivelul maxim, ci să rămână un „spațiu” de 200-300 ml pentru această „creștere” cu motorină. De asemenea, este o idee bună dacă faci schimbul de ulei mai repede decât prevede producătorul, contribuind astfel la o lubrifiere optimă a pieselor.


4.Turbina

Turbina cedează mai repede la un motor diesel neîngrijit și care, suplimentar, prezintă filtru de particule cu probleme. Totodată, este importantă și fiabilitatea din fabrică a acestei piese, deoarece sunt și motoare diesel cu turbosuflante foarte bune.

Legătura turbinei cu filtrul de particule este cât se poate de simplă. Dacă ai o mașină diesel cu un filtru de particule de proastă calitate, vechi, îmbâcsit cu depuneri etc. el va opune rezistență acțiunii turbosuflantei de a introduce aer în motor. În cele din urmă, această contrapresiune va duce rapid la defectarea acesteia.


5.Filtrul de particule

L-am lăsat la final și, după cum tocmai ai aflat, este responsabil de foarte multe probleme care pot duce la defecțiuni nedorite.

DPF-ul sau filtrul de particule este specific unui motor diesel. El acumulează particulele nearse de motor și le depune intern până la procesul de regenerare. Regenerarea sau curățarea este foarte importantă pentru ca filtrul să ardă acele particule depuse.

Mersul frecvent prin orașe aglomerate, împreună cu turațiile mici afectează DPF-ul. Dacă nici nu faci regenerări complete la timp, în medii extraurbane, atunci acesta se va defecta. Nu ignora, așadar, regenerarea DPF-ului și alte operațiuni de mentenanță a acestuia.

Acestea ar fi principalele cinci probleme comune ale unui motor diesel. Concluzia este că modul în care conduci mașina și ai grijă de ea sunt aspecte-cheie de care trebuie să ții cont.