• Platforme clasice de recrutare
  • Probabil că folosirea platformelor de recrutare este una dintre cele mai căutate metode. Începe prin a identifica atât profilul candidatului dorit, cât și pe cel al persoanelor care caută locuri de muncă pe aceste website-uri.

    Pe baza profilului creat, construiește un anunț clar și ușor de înțeles. Folosește cuvintele cheie relevante poziției respective, prin prezentarea responsabilităților și a beneficiilor. Inserează aspecte care țin de cultura organizationala a companiei tale și motivele pentru care ele sunt relevante, precum cele legate de mediul de lucru, comunicarea deschisă și programele de învățare continuă.

    Alege un limbaj care evidențiază avantajele companiei tale față de competiție și oferă exemple concrete. Dacă una dintre valorile firmei este bazată pe wellbeing și sănătatea angajaților, beneficiile pot fi legate de o politică flexibilă a zilelor de concediu sau de oferirea unor abonamente medicale sau la sală.


  • Rețele online de profesioniști în domeniu
  • Ia în considerare rețelele de interes în domeniul profesionist, precum LinkedIn, mai ales dacă ai o cultură organizațională axată pe un mediu de lucru multicultural. Folosește resursele gratuite sau plătite oferite de către aceste platforme. Scrie mesaje specifice pentru a identifica diferite persoane de interes și convinge angajații să preia pe pagina lor anumite anunțuri de angajare.

    Urmărește grupuri de interes și persoane din același domeniu sau dintr-unul conex pentru a fi la curent cu tendințele de pe piața muncii. Analizează activitatea acestora în online prin diverse postări, comentarii, recomandări sau participări la evenimente, pentru a crea o listă de potențiali candidați. Construiește o rețea de contacte și investește în a o menține activă printr-o strategie de management al resurselor umane.


  • Târguri de recrutare
  • Târgurile de cariere sunt căutate mai ales de studenți și de proaspăt absolvenți la început de drum. Dacă ai nevoie de persoane talentate, care să crească în compania ta, aceste evenimente pot fi o sursă importantă de candidați. Organizează sesiuni interactive ca un prim pas de selecție a acestora. În cadrul lor, testează-le abilitățile și compatibilitatea cu valorile dorite, precum lucrul în echipă și gestionarea anumitor situații.

    Alcătuiește un plan de recrutare și adaptează oferta conform profilului acestora, respectiv pentru pozițiile de entry level. Evidențiază acele aspecte care țin de cultura afacerii tale și care ar atrage tinerii. De exemplu, poți să oferi flexibilitate la locul de muncă printr-un job part-time pe perioada facultății sau un internship de vară. În plus, prezintă programele de training și de dezvoltare personală și rolul acestora într-o carieră de succes.


  • Recomandări interne
  • Încurajează angajații să recomande anumite persoane pe care le consideră potrivite pentru o anumită poziție. Încearcă să îi implici activ în acest proces și să le oferi atât stimulente, așa cum sunt cele financiare, cât și vizibilitate în interiorul companiei.

    Organizează o zi de networking, într-un cadru relaxat, în care să inviți angajații, managerii și persoanele recomandate. Pune la punct strategia evenimentului și ia în considerare obiectivele propuse și bugetul stabilit. Alte aspecte de care să ții cont sunt locul de desfășurare (la sediul companiei sau în altă parte), perioada și programul evenimentului. Identifică metodele prin care poți păstra legătura cu potențialii candidați, atât direct, cât și prin intermediul angajaților tăi.

    Căutarea și identificarea persoanelor potrivite nevoilor companiei implică un efort pe termen lung și o strategie bine pusă la punct. Cu ajutorul valorilor și a culturii organizaționale, vei reuși să găsești oamenii de care ai nevoie. Tu ce resurse folosești pentru a găsi noi candidați?