În ultimii ani, tot mai mulți oameni iau măsuri sustenabile, iar companiile urmează și ele această tendință care interesează, deopotrivă, investitorii, angajații și clienții. În continuare, iată patru valori care pot defini companiile viitorului și care pot crește șansele de succes ale acestora.


Sustenabilitatea

Sustenabilitatea este un subiect mare și de interes, mai ales pentru generațiile tinere (Millenial și Gen Z) iar schimbările climatice sunt în topul preocupărilor a 25% dintre ei așa cum arată și un studiu Deloitte.

Această categorie de angajați reciclează, consumă responsabil și solicită tot mai mult măsuri pentru protejarea planetei și din partea angajatorilor și a managerilor.

Reducerea folosirii de plastic, alegerea de clădiri eficiente energetic, eventual situate în apropierea unor spații verzi, sisteme de refolosire a apei etc. sunt doar câteva tactici prin care poți orienta compania spre un viitor mai sustenabil.


Implicarea în acțiuni pentru comunitate

Așa cum arată și un sondaj inițiat de Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, peste 50% dintre angajați își doresc un angajator care să se implice în activități de protecție a mediului, iar 48% afirmă că prioritizează munca într-o companie cu acțiuni pentru comunitate.

Iată câteva măsuri pe care le poți lua, ca și companie, pentru a te implica mai mult în comunitate:



  • Susține alte afaceri locale - business-urile locale sunt benefice pentru economia locală și încurajează sistemele circulare în comunitate. De asemenea, dacă ai o afacere de succes, îți oferă oportunitatea de a împărtăși din cunoștințe, de a te familiariza cu modul în care lucrează alte companii, ce servicii/produse au. Mai mult, poți stabili parteneriate pentru diverse inițiative la nivel comunitar;


  • Organizează și/sau participă la evenimente caritabile - companiile locale se implică tot mai multe în cauzele (locale) în care cred, pentru a contribui la închegarea comunității. Alege să susții organizații caritabile care se pliază pe valorile companiei și a angajaților;


  • Participă la evenimente locale - concursuri de talente, maratoane, târguri, toate te ajută să înțelegi și să fii acceptat mai ușor în comunitate. Dacă în zona ta nu există multe evenimente, poți organiza chiar tu o astfel de ocazie, care să aibă loc de 1-2 ori pe an.




Echilibrul

Același sondaj menționat anterior arată că angajații își doresc un echilibru între viața profesională și cea personală. Astfel, peste 68% dintre angajații spun că sunt foarte importante acțiunile angajatorului pentru a găsi un echilibru între viața personală și cea profesională, în special în materie de spațiu și flexibilitate. Totodată, 59% dintre respondenții sondajului afirmă că acest echilibru muncă-viață personală îi ajută inclusiv la job.

Un mediu de lucru echilibrat pune accent pe îndeplinirea responsabilităților și, în același timp, promovează odihna și relaxarea, atât la locul de muncă, prin locuri de socializare (cafenele, zone de entertainment, spații verzi), cât și după program, prin încurajarea sportului, a unor activități de wellbeing (masaj, meditație), zile libere suplimentare.


Flexibilitatea

Schimbările apărute odată cu pandemie au contribuit la munca remote. Însă, această muncă de acasă (de cele mai multe ori) duce la senzația de izolare, iar mulți angajați se confruntă cu distragerea atenției și nu se conectează la fel de ușor cu alți angajați.

Printr-un sistem de muncă flexibil și hibrid, angajații ajung să se vadă față în față și astfel să colaboreze mai ușor și, în același timp, au libertatea unui număr de zile de muncă de acasă.

Iată câteva dintre beneficiile acestui sistem:



  • O productivitate și eficiență mai bune - un sistem de muncă hibrid încurajează, la propriu, schimbarea peisajului și ajută la susținerea concentrării, a creativității și productivității;


  • Colaborare între angajați;


  • Echilibru între viața profesională și cea personală;


  • Îmbunătățirea încrederii între angajator și angajat - salariații demonstrează că sunt la fel de productivi chiar și atunci când lucrează de acasă sau dintr-un spațiu de co-working. De cealaltă parte, atunci când angajatorul oferă mai multă autonomie, se îmbunătățește satisfacția la locul de muncă și retenția.



Companiile care se vor concentra pe aceste patru valori (sustenabilitate, implicare în comunitate, echilibrul și flexibilitate) vor avea succes pe viitor, deoarece acestea răspund nevoilor și dorințelor angajaților și clienților. În plus, promovarea acestor valori va avea un impact pozitiv asupra mediului înconjurător și a societății, în ansamblul ei.