Wall-Street.ro: Cum arată piața de indoor advertising după un an în care, în ciuda așteptărilor inițiale, o bună parte din angajați au continuat să lucreze de acasă? La cât % estimezi că se află acum această piață față de anul pre-pandemic 2019?

Eduard Petrescu: Piața de publicitate, atât în 2020 cât și acum, în 2021, probabil se situează undeva la 50% din volumele înregistrate în 2019, an care, istoric vorbind, a fost cel mai bun, atât pentru pentru noi, în Invent Media, dar și la nivel de industrie, deoarece lucrurile au funcționat bine, pe creștere. Situația instabilă a declanșat practic un val de amânări pentru multe proiecte interesante, iar clienții au ales să rămână precauți, investind mai puțin și alocând cât mai eficient resursele financiare. Anul acesta am pornit cumva fără așteptări, doar cu energia de a face lucrurile mai bine, de a livra proiecte frumoase și de a fi alături de cei care să își doresc să comunice atât prin variantele standard , cât prin metode inovative, cu impact garantat asupra publicului vizat.

WS.ro: Mai sunt clienții la fel de precauți când vine vorba de bugetele de advertising? S-au obișnuit cu ideea de pandemie și revenim la ”business as usual”?

Eduard Petrescu: Intreaga industrie de advertising va avea nevoie de minimum 2 ani pentru a recâștiga pozițiile pierdute, mai ales că reconstrucția nu se face pe aceleași coordonate, ținând cont de faptul că preferințele, obiceiurile și nevoile oamenilor s-au schimbat datorită pandemiei. Aici pot spune că perioada aceasta nu a adus doar lucruri negative, cum s-ar putea crede și cum probabil am fost cu toții de părere la primul lockdown din martie 2020. Spre exemplu, piața de publicitate outdoor a suferit destul de multe transformări în București, dar și în orașele mari din țară. În primul rând mă gândesc la inițiativele mai multor primarii de a dezafecta suporturile publicitare care funcționau ilegal, fără a contribui cu nimic la veniturile statului de 20-30 de ani. În al doilea rând, companiile care dețin rețelele outdoor au început să vină cu soluții de expunere moderne, precum ecranele digitale. Din punct de vedere al încrederii și temerii, sunt de părere că oamenii s-au relaxat, există de atâta timp deja vaccin în piață. Nu cred că ne vom reîntoarce la situația primului lockdown. Practic vom integra această răceală cauzată de Covid în viață de zi cu zi și o vom trata la fel cum procedăm și cu gripă obișnuită, spre exemplu. Feelingul meu bazat pe discuțiile cu clienții este că își doresc să își recâștige pozițiile pierdute în piață, să dezvolte produse noi, care încorporează inovație, simplitate, să dezvolte campanii de promovare prin care să comunice și să revină în forță în atenția consumatorilor. Citește continuarea pe wall-street.ro.