Șefii nu mai au voie să își deranjeze angajații în afara programului de muncă

Autoritățile de la Lisabona își doresc să creeze un echilibru între viața profesională și cea privată, în condițiile în care tot mai mulți angajați lucrează de acasă. Companiile ce au peste 10 angajați riscă să fie amendați dacă își contactează angajații în afara orelor de lucru.

Totodată, au fost introduse reguli noi pentru angajații care au copii mici. Aceștia vor avea voie să lucreze în regim de telemuncă pe termen nelimitat, fără a solicita aprobarea în prealabil a angajatorilor, până la vârsta de opt ani a copilului. Angajații ar putea fi obligați să achite cel puțin o parte din facturile la energie și internet ale angajaților care lucrează de la domiciliu.


Unele măsuri au fost respinse de Parlament

Parlamentul portughez nu a aprobat o parte din noile măsuri, de exemplu „dreptul la deconectare” care le-ar permite angajaților să închidă toate dispozitivele de lucru în afara orelor de muncă. Ministrul portughez al Muncii și Securității Sociale, Ana Mendes Godinho, a declarat că prin noua legislație, speră să atragă mai mulți străini în țară.

„Credem că Portugalia este unul dintre cele mai bune locuri din lume în care pot să locuiască nomazii digitali și cei care lucrează de la distanță, vrem să-i atragem în Portugalia”, a spus ea.

Portugalia deține o schemă de vize de rezidență temporară, creată special pentru a atrage antreprenori și liberi profesioniști în țară. Insula Madeira are chiar un „sat al nomazilor digitali”, dotat cu Wi-Fi gratuit și birouri.