Ministerul indonezian al Transporturilor afirma ca AirAsia Indonesia a folosit un culoar de zbor fara autorizatie in ziua in care avionul Airbus A320-200 s-a scufundat in Marea Java, la scurt timp dupa decolare. Autoritatile incearca sa determine cum anume a putut efectua compania acest zbor Surabaya-Singapore fara permisiune.

"In prezent, am luat masuri impotriva a opt oficiali - doi din Ministerul Transporturilor, patru din serviciul de navigatie aeriana AirNav si doi oficiali ai aeroportului", a declarat pentru AFP un purtator de cuvant al Ministerului Transporturilor, Hadi Mustofa. "Unul dintre oficialii Ministerului Transporturilor a fost concediat, iar un altul a fost suspendat. In ceea ce priveste alti sase oficiali, unii au fost suspendati temporar si altii au fost mutati pe alte posturi", a adaugat el.

AirAsia Indonesia, o filiala a companiei malaysiene AirAsia, a primit deja interdictia de a folosi culoarul de zbor Surabaya pana la incheierea anchetei, desi autoritatile din Singapore i-au acordat permisiunea de zbor. In ceea ce priveste cautarea victimelor si a fragmentelor de avion, in special cutiile negre, s-au facut putine progrese in ultimele zile din cauza conditiilor meteorologie nefavorabile, potrivit autoritatilor indoneziene.

"Vremea este principalul nostru obstacol. Cerul s-a degajat de nori in aceasta dimineata, dar apoi a inceput iar sa ploua, iar acum s-a luminat iar. Continua sa se schimbe la fiecare una sau doua ore", a declarat pentru AFP prim-amiralul Rasyid Kacong, comandantul cautarilor in mare. In cea de-a 11-a zi de cautari, doar 39 de cadavre fusesera recuperate din totalul de 162. Printre pasageri se aflau 155 de indonezieni, copilotul francez Rémi Plesel, un britanic, trei sud-coreeni, un malaysian si un cetatean al statului Singapore, scrie MEDIAFAX.