Avionul prezidențial, numit Rombac Super One-Eleven sau Rombac 1-11, folosit de Ceaușescu în perioada 1986-1989 pentru zboruri în scop profesional, este considerat primul aparat de zbor de pasageri cu reacție contruit în România. Acesta a fost pus în circulație pentru prima dată în anul 1983.
Avionul lui Ceaușescu, vândut cu 120.000 de euro
Licitația din cadrul evenimentului online All-Star Game găzduit de Artmark a fost încheiată cu succes. Avionul a fost cumpărat de un colecționar din străinătate, care a scos din buzunar 120.000 de euro pentru achiziția aeronavei. Prețul de pornire a avionului a fost de 25.000 de euro. Datorită acestei aeronave, România a devenit prima țară comunistă din lume (în afara URSS) care a produs un avion de pasageri cu reacție.
Limuzina lui Ceaușescu, vândută de 23 de ori mai scump decât prețul de pornire
În anul 1974, când Nicolae Ceaușescu a devenit președintele Republicii Socialiste România, șahul Iranului, Mohammad Reza Pahlavi, i-a făcut un cadou - o limuzină de origine britanică, Paykan Hillman-Hunter. Modelul acestei limuzine a fost produs începând cu anul 1967, a fost prima mașină construită de Compania Națională Iraniană și a devenit o comoară națională.
Bijuteria pe patru roți a avut un preț de pornire de 4.000 de euro, însă aceasta a fost vândută cu 95.000 de euro unui colecționar din România. Interesul pentru această limuzină a fost foarte mare, iar bătălia pentru licitare a fost crâncenă. Mai multe persoane din Iran au venit cu oferte de cumpărare, aceștia dorind repatrierea automobilului în țara lor.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Avionul lui Ceaușescu, vândut cu 120.000 de euro. Cine este noul proprietar.