"Inca de la sapte luni, bebelusii sunt sensibili la diferentele dintre cele doua limbi si le folosesc ca niste repere pentru a le diferentia", a explicat Janet Werker, psiholog la Universitatea Columbia Britanica din Canada, coautoare a acestui studiu publicat in revista britanica Nature.

Lucrari precedente realizate de Janet Werker si Judit Gervain, o lingvista de la Universitatea Paris-Descartes, au demonstrat faptul ca bebelusii se folosesc de frecventa cuvintelor din limba vorbita pentru a determina importanta acestora.

"De exemplu, in engleza, termenii «the» si «with» (cu) apar mult mai adesea in vorbire decat alte cuvinte. Copiii invata in principal o limba prin numarare", a rezumat cercetatoarea canadiana, scrie MEDIAFAX.

"Insa bebelusii care cresc bilingvi au nevoie de mai mult decat aceasta si ei dezvolta noi strategii, de care copiii monolingvi nu au neaparata nevoie", a adaugat aceasta lingvista.

Potrivit acestui studiu, copiii crescuti intr-un mediu biling se folosesc de tonalitate si de durata raspunsurilor pentru a face diferenta intre cele doua limbi, precum engleza si japoneza, o limba in care ordinea cuvintelor este inversata.

Studiul a fost prezentat la conferinta anuala organizata de American Association for the Advancement of Science (AAAS) in orasul american Boston, intre 14 si 18 februarie.