Potrivit agenţiei de turism online Vola.ro, în comparație cu o lună normală, în timpul stării de urgenţă, aproximativ 95% dintre zborurile clienţilor lor au fost anulate, peste 41.000 de clienţi fiind afectaţi de aceste modificări. Cu ajutorul specialiştilor Vola.ro, 61% dintre clienți au primit soluţii de rambursare în valoare totală de peste 3.5 milioane de euro şi se lucrează în continuare pentru a finaliza toare rambursările inițiate.

La nivel european, datele arată că între 15 martie şi 1 iulie 2020 au fost anulate zilnic între 20.000 şi 25.000 de zboruri, iar potrivit statisticilor publicate de Vola.ro, vânzările la biletele de avion au scăzut cu până la 88% anul acesta, record negativ înregistrat în luna aprilie. Organizaţia Europeană pentru Siguranţă Navigaţiei Aeriene a raportat că traficul aerian din Romania a scăzut cu 87% în timpul pandemiei faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Pentru a nu își pierde clienții, specialiştii Vola.ro au deschis chatul Vola.ro şi platforma #VolaTeAjută, unde sunt centralizate cele mai frecvente întrebări legate de anulări şi restricţiile de călătorie, actualizate din surse oficiale. Companiile aeriene au anunţat termene de procesare a cererilor de peste 120 de zile, în medie, însă compania Vola.ro aplică pentru rambursare în numele clienţilor şi face presiuni asupra companiilor aeriene pentru a grăbi acest proces.

Peste 41.000 de clienţi Vola.ro au fost afectaţi de anulări de zboruri – 61% şi-au recuperat deja pierderile materiale, rambursările depăşind 3.5 milioane de euro. Peste 25.000 de clienţi au primit deja soluţii de rambursare, astfel 61% dintre pasagerii afectaţi şi-au recuperat deja sumele plătite pe biletele de avion.

Chiar dacă din punct de vedere legal, agențiile de turism nu sunt obligate să ramburseze taxa de serviciu, compania Vola.ro a decis să restituie această taxă clienților, precizează adevarul.ro.

”Ne propunem ca până la începutul lunii noiembrie să soluţionam 90% din totalul cererilor de rambursare. Înaintăm clienţilor noştri toate soluţiile existente, comunicăm în permanenţă transparent şi facem constant presiuni pentru toate zborurile afectate. Această perioadă ne-a pus la mare încercare resursele, iar ceea ce ne dă energia să continuăm este mulţumirea şi încrederea pe care ne-o acordă clienţii noştri. Noile produse şi servicii lansate în această vara atipica, Vola Boats, Vola Experiences sau asigurările Vola Medical şi Vola Rambursabil cu clauză de COVID-19 au fost foarte bine primite de către public” a declarat Claudia Tocilă, Director de Marketing la Vola.ro.