Cresterea vanzarilor de alimente, bauturi si tutun in iunie vine in contextul in care aceasta luna a fost prima in care s-a aplicat TVA redus de la 24% la 9% la alimente si bauturi non-alcoolice, scrie mediafax.
Miza scaderii de TVA este cresterea consumului, dar si reducerea evaziunii fiscale din anumite domenii asa cum este carnea. Primul sector care a beneficiat de TVA de 9% a fost painea, de la 1 septembrie 2013. Fata de luna mai, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul a avansat cu 4,2%, in timp ce vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au crescut cu 11,7% (ca serie bruta), mai arata datele INS.
In primul semestru, indicatorul a crescut cu 4,8% fata de perioada similara a anului trecut, datorita cresterii vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (plus 11,5%) si comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (plus 5,8%). Vanzarile de produse nealimentare au scazut cu 0,9%.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Care sunt efectele reducerii TVA. Cu cat a crescut consumul de alimente.