Ca atare, consumatorii romani au devenit mai precauti cu bugetul, doua treimi spun ca achizitioneaza doar bunuri de stricta necesitate si tot mai multi viziteaza 4 sau 5 magazine pentru cumparaturi, potrivit Nielsen

"Perceptia asupra dinamicii preturilor la alimente a ramas la nivelul anului 2011, insa a depasit semnificativ nivelul din 2010. Cumparatorii din orasele medii au o perceptie mai accentuata legata de cresterea preturilor la alimente (90%), fata de cei din Bucuresti si orasele mari (84%)", potrivit studiului Shopper Trends 2012-2013, realizat de Nielsen.

Datele Nielsen arata ca mai mult de o treime din cumparatori realizeaza saptamanal cumparaturile principale pentru gospodarie (produse alimentare, de bacanie si de ingrijire personala), semnificativ mai mult decat in anul anterior.

Circa 62% dintre cumparatori au cheltuit in 2012 o parte importanta a bugetului in magazinele de tip hipermarket, in crestere cu sapte puncte procentuale fata de anul anterior, iar 20% au preferat supermarketurile.

La nivelul tuturor respondentilor, dar si in orasele mari si medii, Kaufland continua sa fie perceput ca fiind magazinul cu cele mai mici preturi (de 29% din respondenti), urmat pe locul secund de Carrefour si Auchan (13%) si pe locul trei de Lidl si Penny Market (8%). La polul opus se afla Mega Image (1%).