"Profitul a fost mai mare in Rusia, Austria si Romania, in timp ce in Polonia si Grecia a scazut. (...) Volumul in Romania a crescut cu 5-10%, confirmand pozitia de lider pe piata atat dupa volum cat si dupa valoarea vanzarilor", se arata intr-un raport al grupului olandez.

In Europa Centrala si de Est, profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT) a urcat cu 0,8% in 2012, la 349 milioane de euro, in timp ce volumul vanzarilor de bere a crescut pe aceasta piata cu 3,8%, la 54,7 milioane de hectolitri.

Vanzarile in regiune au crescut ca valoare cu 1,6% in 2012 fata de anul precedent, la 3,28 miliarde de euro. Avansul a fost limitat la 1,6% de deprecierea monedelor locale, precum rubla sau leul, in rapoprt cu euro, se arata in raport.

La nivel de grup, Heineken a raportat o crestere de 7,4% a veniturilor, la 18,4 miliarde de euro, in timp ce profitul net a urcat de peste doua ori, la 2,9 miliarde de euro. Profitul a fost influentat de un captig exceptional de 1,5 miliarde de euro rezultat din reevaluarea participatiilor detinute la doua companii.