Al zecelea la general, americanul Roby Gordon a avut probleme in a-si trece Hummer-ul prin spatii inguste. Sursa: Reuters
Pregatit in doar doua luni, timp destul de scurt pentru gasirea traseelor si obtinerea autorizatiilor, Raliul Europei Centrale s-a incheiat in Ungaria la sase zile de la start, dupa ce in Romania si-a derulat cele mai solicitante etape. Pilotii au fost surprinsi de formatul si tipul cursei, un mix intre raliurile clasice si spiritul celebrelor curse off-road „Baja“ iberice.
Navigatia intre cunoscut si necunoscut a determinat o disputa pasionanta la sectiunea auto, suspansul insotindu-i pana la sosire pe pretendentii la victorie, Carlos Sainz (Volkswagen) si Stephane Peterhansel (Mitsubishi). Doar 18 secunde ii desparteau pe acestia inaintea ultimei speciale, dar francezul, Regele Desertului, a gresit la un moment dat traseul si a terminat la 121 de secunde in spatele spaniolului.
Tot in ultima etapa, cel mai bine clasat echipaj romanesc, Gabi Nicolae/Liviu Stan (Mitsubishi), care avea sa incheie concursul pe locul 30, a avut mari peripetii, trebuind sa ruleze 15 km doar in vitezele a 2-a si a 5-a din cauza ca li s-a spart cutia de viteze.
Anterior, in etapa a 5-a, la km 20 pe prima proba speciala le-a sarit roata din stanga fata intr-un viraj ac de par. Norocul echipajului Mitsubishi L200 a fost ca viteza de rulare nu era prea mare.
Ca si la ultimul Dakar adevarat, marele performer a fost motociclistul Emanuel Gyenes, care acum a terminat al 11-lea. Penalizat cu o jumatate de ora in etapa a 4-a din cauza ratarii unui punct de control de pe traseu (in aceeasi situatie s-au mai aflat 37 de motociclisti), Mani a recuperat 13 pozitii in ultimele doua zile de concurs.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Eroi romani in Dakarul carpato-panonic.