Medicii de familie reclama, practic, pierderea unor date sau chiar a tuturor informatiilor despre unele persoane, in conditiile sistemul a fost gandit pentru a facilita accesul la dosarele electronice ale pacientilor, adica la datele de identificare si la istoricul medical. Directorul Casei Judetene de Asigurari de Sanatate (CJAS) Timis, dr. Horia Cristian, a recunoscut ca, de la intrarea in functiune a sistemului, in aprilie 2008, s-au facut modificari lunare la acesta, pentru a corecta diferite probleme. "De la implementarea sistemului, a trebuit ca toate datele sa fie mutate in SIUI si multe dintre ele s-au pierdut. Mai multi medici de familie s-au plans ca nu isi gasesc sute de pacienti pe liste. Noi actualizam zilnic baza de date a pacientilor, incercam sa remediem problemele, o mare parte dintre acestea fiind deja rezolvate", a precizat dr. Horia Cristian. Potrivit directorului CJAS Timis, cazuri de invalidare, in care pacienti sau date ale lor sunt de negasit, ar fi cauzate si de faptul ca aproximativ 1,5% dintre cei aflati in baza de date isi schimba medicul de familie. "Principala problema cu care ne confruntam este raportarea agentilor economici in SIUI. In vechea aplicatie pe care o foloseam, raportarea era mai simpla. Angajatorul venea cu lista angajatilor si contributia de sanatate si, in cazul in care se depistau erori, acestea erau modificate pe loc. Folosind raportarea in SIUI, care este un sistem automatizat ce nu permite corectii, angajatorul este obligat sa isi ia lista si sa o refaca singur", a explicat dr. Horia Cristian.