Urmatorul compozitor din Colectia SIMFONICA, pe care Cotidianul o aduce cititorilor sai in fiecare vineri, la doar 7,9 lei, este romanticul Hector Berlioz, din a carui opera au fost selectate doua dintre cele mai populare lucrari ale sale: „Carnavalul roman“ si „Simfonia Fantastica - Episod din viata unui artist“. Alaturi de CD, cititorii vor primi si o brosura despre viata si opera marelui compozitor. Inregistrarile au fost realizate in ianuarie 1994, in studiourile CTS din Londra, cu Royal Philharmonic Orchestra, sub bagheta lui Sir Charles Mackerras.
Berlioz a fost un personaj destul de controversat in epoca, inovatiile sale componistice fiind respinse, o buna vreme, de catre contemporani. „Fiecare compune ce poate“, spunea Mendelssohn despre Berlioz, in vreme ce Rossini se arata si mai transant. „Ce bine macar ca nu e muzica“ a spus compozitorul dupa ce-a ascultat „Simfonia Fantastica“. Chopin afirma, intr-o scrisoare, ca „Berlioz compune stropind cu cerneala partiturile si lasind rezultatul la mina norocului“. Schumann, care initial nici nu il prea elogiase pe compozitorul francez, avea sa scrie mai tirziu despre el: „Berlioz nu incearca sa fie placut sau elegant. Cind uraste, ataca din plin, iar cind iubeste ceva, e in stare sa-l striveasca sub puterea pasiunii sale“.
„Cel mai prost muzician dintre geniile muzicale“, astfel il definea Ravel pe Berlioz. „Sa nu te-apuci sa declari ca vreun dirijor e extrem de sensibil la nuantele muzicale pina nu l-ai auzit dirijind Berlioz si Mozart“, spunea George Bernard Shaw despre romanticul francez. Berlioz s-a impus insa prin dorinta sa de a combina adevarul cu senzatiile muzicale, care erau, dupa Bernard Shaw, „minunate in delicatetea lor, nepamintene, neasteptate, nemasurate“.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Un romantic care rupea baghete.