Pasagerii unor companii aeriene care opereaza zboruri de pe Aeroportul International "Henri Coanda" (Otopeni) din Bucuresti pot evita statul la cozi, in fata ghiseelor de check-in, prin realizarea formalitatilor pe Internet.

Vara aceasta este una cat se poate de aglomerata pe Aeroportul Otopeni datorita mutarii aici a operatiunilor companiilor low-cost de pe Aeroportul Baneasa, dar si din cauza cresterii numarului curselor charter operate. Faptul ca aeroportul nu a fost conceput pentru un asemenea nivel de trafic duce
la formarea cozilor atat la ghiseele de check-in, cat si la controlul de securitate, starnind astfel nemultumirea unora dintre pasageri. Insa nu multi dintre acestia stiu ca formalitatile de check-in se pot realiza si de acasa, de pe site-urile companiilor aeriene, urmand ca la aeroport sa se predea doar bagajele si sa treaca prin filtrul de securitate.

"Acest serviciu ajuta la fluidizarea intregului proces de check-in din aeroport", explica Viorel Nica, Sales Support & Marketing pentru Austrian Airlines. Operatorul austriac le ofera pasagerilor din Romania posibilitatea folosirii serviciului de "web check-in" de la inceputul acestui an, Nica precizand ca in special cei care calatoresc la clasa Business folosesc serviciul. Alte companii care permit realizarea check-in-ului pe Internet sunt Lufthansa, KLM, Air France, Swiss si operatorul low-cost Aegean Airlines.