De vina pare a fi nu atat vidul legislativ si modul deficitar in care organismele de control isi fac treaba, cat mai ales lipsa de reactie a clientilor. Spre exemplu, reclamele la cele mai tentante oferte ale companiilor care asigura servicii de catering, precum si comenzi on-line se dovedesc a fi minciuna prin omisiune.
Nu mai exista nimic ce nu poate fi gasit intr-unul dintre magazinele virtuale. De la mancare pana la flori livrate la adresa dorita. Asa s-a intamplat si in cazul celor care ne-au sesizat in ultima perioada o serie de nereguli cu care s-au confruntat in momentul in care au vrut sa faca ceva comenzi pe internet. Astfel, in cazul doamnei Carmen Cristea, aceasta a intrat pe unul dintre site-urile care o trimiteau la o comanda on-line pentru trei pizza. Conform celor scrise in formularul de prezentare al firmei, era obligatoriu ca nivelul comenzii sa depaseasca suma de 40 RON pentru a-i fi livrata la domiciliu. Numai ca in momentul in care reclamanta a sunat la firma, unul dintre angajati i-a spus ca de fapt minimul comenzii trebuie sa fie de 100 RON. Neavand cu cine sa se certe, doamna a facut cale intoarsa si a ales sa ne sesizeze aceasta situatie.
Apoi, intr-un alt caz, domnul Dan Miatshon ne-a explicat ca zilele trecute a vrut sa faca o comanda on-line la unul dintre restaurantele cu profil romanesc ce avea reclama pe internet. Dupa ce a purces la a raspunde cuviincios la toate intrebarile ce ii erau puse pentru completarea catorva formulare, a reusit in sfarsit sa execute si comanda cu pricina, pentru care a si primit confirmarea. Asa ca, in baza celor scrise in factura proforma, nu avea de asteptat decat maximum o ora si jumatate pana cand mancarea ar fi trebuit sa ii soseasca la domiciliu. si toate acestea in schimbul a 129 RON plus taxa de drum de 6 RON. Cum dupa mai bine de o ora si jumatate nimeni nu dadea niciun semn, reclamantul a inceput sa caute datele de contact ale restaurantului cu pricina.
La finalul cautarilor, acesta a constatat ca, in realitate, restaurantul nu primea de ceva vreme comenzi on-line, deoarece erau probleme in preluarea comenzilor. Cu toate ca unul dintre angajatii restaurantului i-a comunicat acestuia ca totusi comanda facuta de aceasta data si telefonic ii va fi preluata, dupa alte 20 de minute de asteptare, reclamantul a fost sunat si i s-a comunicat ca "deoarece avem probleme cu acele comenzi on-line, i-am dat liber soferului mai devreme saptamana asta si va sugeram sa va indreptati catre un alt restaurant".
Se intampla si asa
Pe langa toate aceste aspecte negative ce ne-au fost sesizate, am intalnit si o doamna mai fericita. Aceasta ne-a explicat ca a facut o comanda on-line pentru livrarea unor flori din Bucuresti intr-unul din judetele Moldovei. Desi aceasta se intelesese pentru o anumita suma, comanda a depasit la final nivelul stabilit cu 30 RON. Doamna a fost informata zilele trecute ca dupa ce a reclamat inconvenientul, suma respectiva i-a fost returnata de reprezentantii firmei.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Publicitatea on-line mincinoasa ingroasa buzunarele afaceristilor.