"Din iunie, romanii vor putea verifica autenticitatea produsului pe care l-au cumparat printr-un simplu mesaj SMS de pe telefonul mobil, dupa marcajul de securizare tip holograma aplicat", a declarat Sorin Mierlea, presedintele Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Produselor si Serviciilor (ANPCPPS).
De la 1 iunie 2006 va incepe Campania nationala de promovare a drepturilor consumatorilor romani, derulata de ANPCPPS in parteneriat cu Asociatia Romana pentru Combaterea Contrafacerilor (ARCC). La ora actuala, peste 200 de firme, institutii si organizatii din Romania folosesc marcajul Pro-Q, aplicat sub forma unei holograme personalizate pe produsele originale vandute pe piata, prin programul special de protejare a consumatorilor "Punctul Verde - Pro-Q".
Consumatorii pot gasi marcajul Pro-Q aplicat pe o gama larga de produse, ambalaje, documente, etichete pentru articole electronice, de imbracaminte-incaltaminte, alcool, pachete de programe informatice, compact discuri, ceasuri, articole sportive, medicamente, dar si pe documente autentificate la notar sau diferite acte care necesita personalizarea si certificarea.
Pana la demararea campaniei, a fost initiat un program de sesizari si reclamatii on-line, la adresa reclamatii@protectia-consumatorilor.ro, prin care consumatorii pot sa formuleze orice fel de plangeri legate de produsele contrafacute.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Oricine poate sa verifice prin SMS daca produsul cumparat este original.