Chiar daca in perioada februarie – decembrie 2011 a scazut procentul celor care declara ca sunt afectati de criza in mare si foarte mare masura, de la 53,2% in februarie 2011, la 42,8% in decembrie 2011, studiul arata faptul ca, la nivel perceptiv, criza este prezenta in continuare in vietile romanilor.
Efectele pe care criza economica le-a avut asupra familiilor respondentilor (este avuta in vedere familia extinsa) se refera la:
• cresterea preturilor (59,0%);
• reducerea salariului sau a castigurilor salariale (47,9%);
• pierderea locului de munca (18,6%);
• cresterea ratelor la credite datorita devalorizarii leului (15%);
• pierderea sau diminuarea beneficiilor extra-salariale (13,8%).
Ca urmare a acestor efecte percepute, nu poate fi de mirare ca 72,2% dintre romani si-au redus in 2011 consumul sau au apelat la produse mai ieftine (46,3% au cumparat aceleasi produse, dar in cantitate mai mica; 10,0% au cumparat produse mai ieftine, dar in aceeasi cantitate; 15,9% au cumparat produse mai ieftine si in cantitate mai mica).
Nu trebuie omis faptul totusi ca procentul celor care declara ca nu si-au modificat comportamentul de consumator a ramas relativ neschimbat in 2011 (22,5% comparativ cu 22,8% in 2011).
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 locuitori, in perioada 7 – 12 decembrie 2011. Au fost intervievate telefonic 801 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,45%.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Cat au consumat romanii in 2011?.