Astfel, 84% dintre persoanele intervievate aleg dulciurile, iar peste trei sferturi dintre romani cumpara obiecte de imbracaminte si accesorii vestimentare. Romanii mai ofera de Craciun produse si servicii cosmetice (67%), jocuri sau jucarii (peste 50%), dar si ceasuri si bijuterii (27%). In acelasi timp, pentru echipamente electronice, IT, telecom si accesorii opteaza aproape doua treimi dintre persoanele participante la studiu.
  • Pentru cine cumparam cadouri?

Referitor la destinatia acestor tipuri de cadouri, 93% dintre respondentii online chestionati au afirmat ca ofera cadouri celor apropiati, 82% dintre acestia cumpara articole si pentru uz propriu, iar 79% merg la cumparaturi pentru casa in aceasta perioada.

Pe fondul crizei, multi romani leg pachetele promotionale, in special pentru dulciuri (57%) si produse cosmetice (48% dintre cei chestionati).

Bucurestenii se deosebesc de locuitorii din alte zone ale Romaniei prin preferinta pentru carti si pentru gadget-uri audio. Astfel, aproape 45% aleg sa ofere cadou sau sa cumpere pentru ei carti, fata de o medie de 35% in restul tarii, in timp ce 17% dintre internautii din Bucuresti achizitioneaza in preajma Craciunului playere portabile MP3/MP4 sau I-Pod-uri, in conditiile in care media la nivelul intregii tari este de 10%.

Daca barbatii cumpara in special telefoane mobile (36%) si televizoare digitale LCD, plasma sau LED (24%), peste jumatate dintre femei se indreapta spre produse utile in gospodarie (54%), dar si catre produse sau servicii cosmetice (75%).

In privinta tipului de magazin de unde romanii cumpara cadouri pentru Craciun, 73% dintre acestia aleg hipermarketurile, 44% ajung si in magazinele specializate din cadrul galeriilor comerciale sau a mall-urilor, iar 39% din respondenti cumpara de pe internet. Totusi, din totalul cumparaturilor, cele facute pe internet reprezinta 8%.

Studiul a analizat si sursa de finantare la care apeleaza romanii pentru cumparaturile de Craciun: Majoritatea persoanelor intervievate (93%) au declarat ca le achizitioneaza din bugetul propriu, 11% apeleaza la cardul de credit sau la descoperirea de cont de pe cardul de salariu si doar 4% recurg la rate pentru bunuri de folosinta indelungata.