Potrivit sondajului, 68% dintre femei s-au implicat pana in prezent in actiuni caritabile, in timp ce doar 58% dintre barbati au facut acest lucru. Afirmatia este intarita si de diferenta dintre sexe in ceea ce priveste rata de raspuns la chestionar: Din totalul respondentilor, 78% au fost femei.

Modalitatea preferata prin care femeile ofera ajutor este donatia de haine, aleasa de 63% dintre femei, in timp ce doar 44% dintre barbati ar dona obiecte de imbracaminte. Totusi, cei mai multi dintre barbati (64%) prefera sa doneze bani atunci cand vor sa ajute.

In functie de nivelul de studii, dintre absolventii de facultate (43%) mai mult de doua treimi s-au implicat deja in actiuni caritabile, comparativ cu 74% din cei ce au urmat un masterat, sau cu doar 53% dintre cei ce au terminat doar scoala generala.

Familia are un rol important in ceea ce priveste actiunile caritabile. Cei mai multi parinti (69%) s-au implicat pana in prezent in actiuni caritabile, iar 35% dintre cei chestionati au unul sau mai multi copii.

La nivel demografic, aproape 63% dintre respondententi sunt tineri si persoane adulte cu varste intre 18 si 35 de ani. Pintre modalitatile prin care respondentii au ales sa ofere ajutor se numara: donatiile in bani (59%)donatiile de imbracaminte (60%)donatii de alte obiecte (50%)in timp ce 42% au optat si /sau pentru implicarea in programe de voluntariat.

  • Banii se duc catre bugetul statului

Pe de alta parte, doar 63% dintre repondenti au donat 2% din impozitul pe venit catre un ONG. Se pare ca organizatiile non-profit nu fructifica destul aceasta sursa de finantare, iar banii ce ar putea fi folositi pentru campanii caritabile se pierd catre bugetul statului. Mai mult, 75% din romani prefera sa doneze direct persoanelor care au nevoie de ajutor si doar 25% prefera sa contribuie catre ONG-uri sau fundatii.

In ceea ce priveste tipurile de campanii pe care le-ar sustine, 74% se implica in campanii care vin in sprijinul persoanelor defavorizate, 55% vor sa ajute in lupta impotriva saraciei, 42% sunt preocupati de protectia mediului, iari 34% vizeaza implicarea in actiuni pentru rezolvarea problemelor comunitatii si pentru protectia animalelor.