Canalul Dunare-Marea Neagra, obiectiv national de mare importanta economica, a fost proiectat pentru a functiona la o capacitate de 80 milioane tone anual. Constructia sa a necesitat excavarea a aproximativ 300 milioane de metri cubi de sol si roca. Peste 4 milioane de metri cubi de beton si beton armat au fost folosite si, de asemenea, 24.345 tone de echipament si lucrari metalice, informeaza NewsIn.
Darea in exploatare a canalului s-a facut dupa 8 ani de lucrari de constructie, lucrari care continua si astazi, alaturi de operatiuni de modernizare, retehnologizare a ecluzelor si a infrastructurii.
Potrivit standardelor EEC-UNO, Canalul Dunare-Marea Neagra se situeaza in clasa a sasea de canale interioare, cea mai mare clasa pentru astfel de constructii. Este al treilea canal ca marime din lume, dupa Suez si Panama.
Canalul are si avantajul de a scurta cu circa 400 de kilometri ruta marfurilor de la Marea Neagra spre centrul Europei si cu aproximativ 4.000 de kilometri ruta pe care o fac marfurile din Australia si Orientul indepartat destinate Europei Centrale.
De asemenea, structura propriu-zisa, frumusetea peisajului dobrogean cat si punctele turistice invecinate fac din Canalul Dunare - Marea Neagra un important obiectiv turistic.
“In perioada 26 -29 mai se vor desfasura festivitatile de celebrare a celor 25 de ani de existenta a Canalului Dunare-Marea Neagra. In cadrul festivitatilor vor avea loc mai multe evenimente la care vor fi invitate oficialitati din tara si strainatate”, a declarat Ilie Valentin Zeicu, director general CN “ACN“ SA Constanta.
Darea in exploatare a canalului s-a facut dupa 8 ani de lucrari de constructie, lucrari care continua si astazi, alaturi de operatiuni de modernizare, retehnologizare a ecluzelor si a infrastructurii.
Potrivit standardelor EEC-UNO, Canalul Dunare-Marea Neagra se situeaza in clasa a sasea de canale interioare, cea mai mare clasa pentru astfel de constructii. Este al treilea canal ca marime din lume, dupa Suez si Panama.
Canalul are si avantajul de a scurta cu circa 400 de kilometri ruta marfurilor de la Marea Neagra spre centrul Europei si cu aproximativ 4.000 de kilometri ruta pe care o fac marfurile din Australia si Orientul indepartat destinate Europei Centrale.
De asemenea, structura propriu-zisa, frumusetea peisajului dobrogean cat si punctele turistice invecinate fac din Canalul Dunare - Marea Neagra un important obiectiv turistic.
“In perioada 26 -29 mai se vor desfasura festivitatile de celebrare a celor 25 de ani de existenta a Canalului Dunare-Marea Neagra. In cadrul festivitatilor vor avea loc mai multe evenimente la care vor fi invitate oficialitati din tara si strainatate”, a declarat Ilie Valentin Zeicu, director general CN “ACN“ SA Constanta.
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 25 de ani de la deschiderea oficiala a navigatiei pe Canalul Dunare - Marea Neagra.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 25 de ani de la deschiderea oficiala a navigatiei pe Canalul Dunare - Marea Neagra.