“Mobile Cinema” este definit de catre Romana Schmalisch drept “un aparat de unitati experimentale” care calatoreste in diferite locatii sub forma unor serii de performante/prezentari/proiectii de film.
Proiectul propune o reconstructie a machetei cu care calatoreste si personajul central al filmului din 1938, pentru a-si prezenta viziunea sa asupra orasului. Aceasta macheta este o combinatie ciudata intre un model urban, cinema si camera obscura.
Romana Schmalisch a adus la Bucuresti un aparat ciudat, amintind de tehnica rudimentara a trecutului, o combinatie intre modelul urban cinema si camera obscura. Sub forma unui colaj de idei, au fost prezentate, prin intermediul acestei masinarii, patru filmulete: “Teatrul si micul spectacol”, “Modelul si orasul in filmul sovietic”, “Perspective asupra unor orase indepartate/ O arhiva de imagini” si “ Vedere in spatiu”. Secventele au fost insotite de discursul artistei, citirea pasaje apartinand unor autori precum Esther Buss, Clemens Krümmel, Megan Sullivan, Marina Vishmidt, Robert Schlicht si de o piesa Angie Reed.
Dupa Centrul de Introspectie Vizuala de la Bucuresti, “Camera Obscura” a Romanei Schmalisch, cataloreste la Istituto Svizzero di Roma — Roma, la Centrul National pentru Arta Contemporana *NCCA* — Moscova si la *Les Complices* — Zurich.
In imagine: "Mobile Cinema", lemn/tesatura/proieector/DVD player, 138
x 95 x 245 cm, 2008
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Romana Schmalisch a adus 'minunea' Camerei Obscure la Bucuresti.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Romana Schmalisch a adus 'minunea' Camerei Obscure la Bucuresti.