„Pentru obtinerea documentelor este necesara completarea unui chestionar cu datele personale ale solicitantului, pe adresa institutiei, dar si completarea unei cereri, tot in format electronic.

Acestea, impreuna cu actele aditionale necesare pentru eliberarea documentului solicitat, se trimit prin posta catre directiile de sanatate publica judetene. Fiecare chestionar are un numar unic de inregistrare, a explicat Ion Bazac.

Ministrul a mai precizat ca toate documentele eliberate de departamentul de resurse umane au fost scanate si puse in baza electronica a insitutiei. Astfel, solicitantul poate cere sa primeasca pe email o copie a documentului solicitat, pina la primirea prin posta a originalului.

De asemenea, solicitantul poate urmari in ce stadiu se afla eliberarea documentului dorit, prin introducerea codului unic de inregistrare.

Printre actele eliberate in sistem electronic de Ministerul Sanatatii se numara certificatele si diplomele pentru titlul de medic, medic dentist, farmacist, biolog sau chimist.

Ministrul Ion Bazac sustine ca, prin debirocratizarea sistemului sanitar, vor fi economisite importante resurse umane si financiare.