In anul 2007, Garda Nationala de Mediu, condusa de liberalul Octavian Popa, a facut o licitatie pentru achizitionarea unei flote de 53 de autoturisme destinate inspectoratelor de mediu din tara. Masinile urmau a fi folosite inclusiv la efectuarea controalelor oficiale in zonele rurale si montane. Caietul de sarcini dupa care s-a desfasurat licitatia a lasat insa cale libera unui singur competitor, iar masina aleasa a fost Fiat Grande Punto, cu un motor pe motorina de 75 de cai-putere, pentru 12.000 de euro bucata. Dupa acelasi tipic, Garda de Mediu a mai cumparat si trei masini de teren, marca Ssang Yong.
Valoarea totala a contractului semnat cu firma Autoitalia, distribuitorul Fiat si Ssang Yong, a fost de aproape 700.000 de euro. Din documentatia licitatiei reiese si modalitatea prin care firmele care erau distribuitori autorizati Toyota, Ford, Mitsubishi, Renault, Nissan, Skoda, Kia, Opel sau Dacia au fost indepartate. Pentru ca, desi 14 asemenea firme au cumparat caietul de sarcini al licitatiei, la procedura in sine s-a prezentat un singur ofertant. Astfel, pentru flota de masini tip berlina exista in caietul de sarcini o prevedere stricta ce limiteaza consumul de motorina la fix 4,5 l/100 km, iar pentru masinile 4X4 se precizeaza ca trebuie sa posede un rezervor de cel putin 70 de litri si aer conditionat automat cu senzori de control al calitatii aerului. „Este greu de crezut ca dumneavoastra, in mod intentionat, doriti sa evitati participarea noastra la aceasta licitatie“, ii scria Alain Lebourg, director de vanzari speciale la Dacia Renault, comisarului-sef Popa.
Valoarea totala a contractului semnat cu firma Autoitalia, distribuitorul Fiat si Ssang Yong, a fost de aproape 700.000 de euro. Din documentatia licitatiei reiese si modalitatea prin care firmele care erau distribuitori autorizati Toyota, Ford, Mitsubishi, Renault, Nissan, Skoda, Kia, Opel sau Dacia au fost indepartate. Pentru ca, desi 14 asemenea firme au cumparat caietul de sarcini al licitatiei, la procedura in sine s-a prezentat un singur ofertant. Astfel, pentru flota de masini tip berlina exista in caietul de sarcini o prevedere stricta ce limiteaza consumul de motorina la fix 4,5 l/100 km, iar pentru masinile 4X4 se precizeaza ca trebuie sa posede un rezervor de cel putin 70 de litri si aer conditionat automat cu senzori de control al calitatii aerului. „Este greu de crezut ca dumneavoastra, in mod intentionat, doriti sa evitati participarea noastra la aceasta licitatie“, ii scria Alain Lebourg, director de vanzari speciale la Dacia Renault, comisarului-sef Popa.
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Garda de Mediu, masini cu dedicatie.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Garda de Mediu, masini cu dedicatie.