“Am infiintat aceasta linie telefonica pentru a da glas durerilor mute din sistemul de sanatate. Astfel, vocea pacientilor si a medicilor deopotriva se va auzi la Ministerul Sanatatii”, a declarat ministrul sanatatii, Ion Bazac.
Ministerul Sanatatii precizeaza faptul ca toate apelurile vor fi inregistrate, iar orice forma de abuz, in sensul utilizarii injuriilor sau a apelurilor multiple nejustificate, va fi sesizata autoritatilor competente. Personalul ministerului nu va da curs apelurilor anonime si asigura in acelasi timp apelantii ca identitatea acestora va fi protejata in cazul unor eventuale investigatii. De asemenea, pacientii sunt informati ca prin aceasta linie telefonica nu se acorda consultatii medicale.
“Tin sa subliniez insa ca nu voi lansa o vanatoare de vrajitoare. De asemenea, nu voi accepta ca acest instrument de comunicare sa fie transformat intr-o ureche pentru delatiuni si acuze. Linia telefonica exista pentru a semnala cazuri reale si consistente, care sa contribuie la rezolvarea problemelor din sistemul de sanatate”, a explicat Bazac.
In cadrul Ministerului Sanatatii a fost infiintata o echipa operativa care va deservi linia telefonica. Aceasta va inregistra apelurile si va selecta problemele, in functie de specific, pentru a fi ulterior transmise directiilor specializate din cadrul MS spre solutionare. Intr-o etapa initiala, linia telefonica va functiona zilnic, de luni pana vineri, intre orele 08.00-18.00.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Ministerul Sanatatii a lansat o linie telefonica publica pentru sesizarea deficientelor din sanatate .