Zborul la clasa "economy" a devenit in ultimii ani o experienta tot mai mizerabila, scrie The New York Times intr-o analiza intitulata "Conflictul de clasa". Pasageri inghesuiti tot mai mult unul intr-altul, sandvisuri proaste in locul meselor calde, scaune tari, fara perne sau paturi, iar cand cel din fata ta isi rabateaza scaunul pe spate, nimeni nu te poate condamna pentru subita dorinta de a-l lovi inapoi. "Toate astea au creat o noua generatie de pasageri care privesc zborul cu avionul ca pe o excursie in al noualea cerc al Infernului", comenteaza cotidianul american.

Preturile piperate pentru bauturi sau chiar mancare, produse care pana acum erau gratuite pe liniile aeriene, sunt pretul platit pentru reducerile practicate de companii pentru zborurile frecventate intens. In ianuarie, compania United a scos din uz pungutele cu covrigi care erau oferite clientilor pe curse sub doua ore - aproximativ 29% din zborurile din SUA -, ceea ce i-a redus costurile cu 650.000 de dolari pe an. Compania Northwestern a castigat chiar doua milioane de dolari pe an dupa scoaterea covrigeilor. Iar American Airlines economiseste 30 de milioane pe an prin eliminarea mancarii calde la clasa "economy".