Anul acesta, succesul festivalului pare sa-l fi depasit pe cel al editiilor precedente, pentru simplul fapt ca a descoperit o strategie simpla: este mult mai profitabil sa te adresezi intregii familii si sa te adaptezi catre genul de distractii potrivite pentru varste diferite. Au fost programate reprezentatii de piese de teatru internationale, expozitii, tombole ale caror premii ajung pana la un automobil Rolls Royce sau aur pur, circ si show-uri de moda.

"Carpet oasis" este, de exemplu, una dintre atractiile familiale de baza, un fel de demonstratie a etapelor confectionarii unei carpete, element decorativ atat de important pentru cultura araba. Inca de acum doi ani s-a inregistrat o crestere a participarii la festival, cu 6,5%, cu un numar record de participanti locali de 2,2 milioane. Se stie ca publicul principal al unui astfel de eveniment nu este de regula format din cetatenii Emiratelor Arabe Unite. Un oras, extins intr-un urias shopping-mallUn oras intreg se transforma cu aceasta ocazie intr-un urias shooping-mall.

Desi Dubaiul se lauda cu 25 de malluri, deschise pe tot parcursul anului, aceasta perioada pare a fi o punte de legatura intre spatii comerciale care pun umar la umar pentru a nu pierde publicul. Strazile si magazinele cu vitrine mai mult decat atragatoare, zgomotosii comercianti stradali par a compune traseul firesc pe care un turist il face in spiritul expresiei "Shop till you drop" (cumpara pana cazi lat).