Desi numele original al picturii, dat chiar de catre artistul norvegian, este "Dragoste si durere", ea s-a impus de-a lungul timpului sub titulatura de "Vampirul", dupa ce criticul de arta Stanislaw Przybyszewski a catalogat-o gresit, ca inscriindu-se in tema vampirismului. Mai tarziu, multi au interpretat ipostaza pasionala pe care o surprinde tabloul drept reprezentarea grafica a unui esec amoros marcant prin care a trecut Munch - doi oameni inlantuiti intr-o imbratisare patimasa, complicata si dureroasa, dupa ce s-au ranit reciproc de nenumarate ori. Barbatul, consumat de taria regretului, se abandoneaza la sanul femeii, macinate la randul ei de neputinta de a-l respinge.
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Cea mai controversata lucrare a lui Evdard Munch a reaparut pe piata de arta dupa 70 de ani .
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Cea mai controversata lucrare a lui Evdard Munch a reaparut pe piata de arta dupa 70 de ani .