Avioanele care se piloteaza singure stau prost la capitolul securitate. Avioanele fara pilot sunt considerate o solutie ideala pentru o multime de aplicatii. Exista deja exemple de succes, dar pentru a dispune de adevarate flote de UAV-uri trebuie depasite dificultati serioase.
Noi generatii de avioane fara pilot, cunoscute drept UAV-uri (Unmanned Aerial Vehicles), reprezinta o perspectiva tehnologica promitatoare pentru viitor. In ciuda gamei largi de aplicatii in care astfel de nave ar putea fi folosite, doua mari dificultati trebuie depasite: lipsa frecventelor radio necesare controlarii vehiculelor si temerile privind siguranta utilizarii lor, potrivit New Scientist.
Frecventele dedicate sunt gestionate in cadrul Conferintelor Mondiale de Radiocomunicatii ale Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor.
APARATE
Eficienta aparatelor de acest tip folosite in misiuni militare starneste interesul industriei civile pentru aceasta tehnologie. UAV-uri civile au fost deja folosite cu succes. In Japonia, Yamaha a vandut peste 2.000 de elicoptere fara pilot, numite RMAX, utilizate pentru ingrijirea culturilor de orez sau pentru monitorizarea vulcanilor activi. ALTAIR este un sistem UAV construit de NASA pentru a-i servi la cercetarea Pamantului. Are o anvergura a aripilor de 26 m, poate cara peste 290 kg de senzori si echipament. Aparatul poate zbura pana la 30 de ore, la altitudini de maximum 15,8 km.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Probleme - Avioane cu pilot incert.