La nivelul industriei de comunicare, salariile de pornire pentru un junior se situeaza in intervalul 250-350 de euro, plecandu-se de la premisa ca la inceput juniorii mai au de invatat destul de mult, spune Anca Catarambol. De asemenea, o tendinta tot mai des intalnita e cresterea numarului programelor de internship in cadrul agentiilor si a scolilor de profil (Scoala ADC si Scoala de gandire alternativa a Teodorei Migdalovici sunt doua exemple).

Pentru angajatii cu experienta medie, de 3-5 ani, salariile se incadreaza in intervalul 700-1000 de euro. “Evident ca vorbim aici de o medie pe industrie, iar nivelul fiecarui salariu in parte depinde de departament, pozitie, competente - coroborate cu atingerea obiectivelor de performanta”, puncteaza HR Director-ul Leo Burnett.

Inca nu se poate vorbi de o tendinta de crestere a salariilor in industrie. O posibila crestere ar depinde de mai multi factori, atat externi (bugetele clientilor, influentate la randul lor de nivelul consumului, ritmul economiei, investiile), cat si interni, ai industriei. Cresterea salariilor s-ar putea resimti, potrivit Ancai Catarambol, odata cu revenirea economiei.