In plina criza, online-ul a reusit sa creasca cu 4,6% in prima jumatate a anului, la 1,75 miliarde lire sterline (2,78 miliarde dolari), adjudecandu-si astfel o pondere de 23,5% din totalul bugetelor alocate publicitatii, in timp ce TV-ul a scazut cu 16,1%, la 1,64 miliarde lire sterline, cazand pe a doua pozitie cu o pondere de 21,9%. Adica o tendinta exact inversa cu cea din Romania, dupa cum remarca Marius Pahomi, interaction business development manager Mediaedge:cia (WPP).

Insa nu doar publicitatea pe TV s-a confruntat cu o scadere a cotei de piata, ci intregul sector s-a contractat in acest an, piata de publicitate din Marea Britanie diminuandu-se cu 16,6% in prima jumatate a anului, la 7,47 miliarde lire sterline, comparativ cu anul anterior.

Potrivit Wall-Street, analistii atribuie aceste diferente mai multor factori, cum ar fi faptul ca publicitatea din televiziune este afectata de grupul BBC, a carui publicitate este gratuita. De asemenea, analistii subliniaza tendinta consumatorilor britanici catre cumparaturi si cresterea comertului electronic, ce determina o cerere pentru publicitate online.