“Publisher-ii au devenit in ultima perioada mult mai flexibili intrucat incearca sa atraga bugete cat mai mari in context de criza”, a declarat Nigel Morris, CEO al agentiei de publicitate digitala, Isobar.

Pana de curand, atragerea de de publicitate in online nu reprezenta o provocare. Cu cresteri de 30%, toti jucatorii - de la start-up-uri din web 2.0 pana la gigantii din offline - incercau sa prinda o felie din piata online. O parte a analistilor au declarat ca publicitatea online ar putea fi imuna la efectele crizei globale, deoarece Internetul a inceput sa atraga bugetele de publicitate din ziare, televiziune si radio.

Potrivit analistilor, publicitatea online a primit o lovitura grea din cauza declinului economic. Cheltuielile au crescut in continuare, dar avansul a incetinit brusc, in piete importante precum Statele Unite si Marea Britanie.

“Ceea ce se intampla in piata de publicitate online este in mod clar efectul declinului economic. Avem o perspectiva intunecata comparativ cu ceea ce am dobandit in ultimii an”, a declarat Ian Maude, analist la Enders Analysis.

Mai multe detalii despre efectele crizei mondiale asupra industriei de publicitate online gasiti aici.