Potrivit studiului Accenture despre cheltuielile globale, 55% dintre consumatorii britanici sunt de parere ca situatia lor financiara s-a deteriorat fata de anul trecut, iar multi au fost nevoiti sa-si schimbe obiceiurile - sa manance mai putin in oras, sa cumpere mai putine produse de firma si sa astepte sezoanele de reduceri.

"Aceste rezultate demonstreaza ca in prezent consumatorul este un 'vanator de valori', iar comerciantii trebuie sa stie cum sa actioneze", a declarat Janet Hoffman, director in cadrul Accenture.

"Comerciantii ar trebui sa-si revizuiasca atent strategiile de pret si produsele si sa se axeze pe distribuirea produselor care raspund nevoilor clientilor si care au preturi bune", a adaugat Hoffman.

Accenture a realizat sondajul pe internet, pe un esantion de 508 britanici, in lunile aprilie si mai, dupa un alt studiu realizat in octombrie 2008. Potrivit acestuia, 75% dintre consumatori si-au schimbat de anul trecut obiceiurile de cumparare, 70% cumpara mai putine produse ecologice, iar 67% cheltuie mai putini bani pe produse de firma, relateaza NewsIn.

In plus mai putin de doua treimi dintre britanici mananca la restaurante, 39% cumpara haine mai ieftine, iar 59% spun ca asteapta reducerile, in loc sa cumpere produsele la pretul intreg.

De asemenea, britanicii au amanat planurile care necesita investitii mari, 44% dintre ei spunand ca reamenajarea locuintelor nu reprezinta o prioritate, iar 41% ca mai asteapta cel putin un an pana sa-si cumpere o masina noua.