- Procter & Gamble
Un producator de lumanari, William Procter, si unul de sapunuri, James Gamble, si-au unit fortele in 1837 pentru a incepe o mica afacere cu bunuri de larg consum in Cincinnati. A fost o miscare riscanta pentru cei doi cumnati, in contextul in care economia era afectata de cei sase ani de criza financiara prin care trecuse.
Migratia masiva spre vest a determinat o crestere a preturilor la terenuri, iar inflatia a crescut ulterior. Sub presedentia lui Martin Van Burden, bancile falimentau, iar ingrijorarile despre piata financiara au determinat cel mai mare declin economic din istoria tarii pana la acel moment. Insa P&G a supravietuit si a urmat sa semneze contracte de aprovizionare catre Armata Aliatilor in timpul razboiului civil din Statele Unite, potrivit MoneyCnn.com.
In prezent, cu venituri de 83 miliarde dolari in 2008, Procter & Gamble a construit un portofoliu cu unele dintre cele mai cunoscute brand-uri din lume, cum ar fi Tide, Pampers, Oral-B, Iams, Pantene, Duracell si Pringles. Actiunile companiei au primit o lovitura in 2008, dar si-au mentinut pozitia in fata competitorilor sai ca Johnson & Johnson si Colgate-Palmolive, P&G raportand venituri anuale de 12,1 miliarde dolari.
- IBM - Un veteran al crizelor
Marea criza economica sau Marea depresiune a fost o perioada caracterizata printr-o scadere dramatica a activitatii economice mondiale, iar primele semne ale crizei s-au manifestat inca din anul 1928.
Insa, trei start-up-uri – Tabulating Machine Company, International Time Recording Company si Computing Scale Corporation - au dezvoltat tehnologii care in timpul perioadei de 23 de ani au cunoscut o cerere ridicata in ciuda economiei dure. De exemplu, un ceas de inregistrare a orelor de munca a muncitorilor a fost necesar dupa ce productia industriala de la sfarsit de secol a crescut. De asemenea, o masinarie de tabelare a fost vitala in timpul valului de imigranti, pentru a inregistra populatia extinsa.
Aceste trei companii au fuzionat in 1911 in Computing-Tabulating-Recording Company, care mai tarziu si-a schimbat numele in IBM.
Daca este adevarat ca ceea ce nu te omoara te face mai puternic, IBM a intrat in aceasta recesiune bine fortificata: Marele Albastru (Big Blue), cum este supranumita compania americana, ramane un veteran al experientelor dramatice.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Companii de top create in vreme de recesiune.