Fotografia care ilustreaza trei angajati in jurul unei mese: o femeie alba, un barbat de culoare si un tanar asiatic, apare nealterata pe varianta americana a site-ului Microsoft. Insa pe varianta poloneza a site-ului, fotografia apare editata: capul barbatului de culoare a fost inlocuit cu capul unui barbat alb, relateaza BBC.

Pana aici nimic bizar, avand in vedere ca deseori reclamele sunt modificate in asa fel incat sa reprezinte toti consumatorii tintiti (n.r. in SUA populatia de culoare este numeroasa, drept si prin urmare este normal ca aceasta sa fie reprezentata in reclame) insa persoana care a editat reclama a omis sa schimbe si culoarea mainilor. Astfel gigantul IT Microsoft a fost pus intr-o situatie extrem de delicata.

Oficialii companiei au anuntat ca imaginea buclucasa a fost retrasa si ca vor fi facute investigatii pentru a afla cine e responsabil de editarea ei.

Insa pana a fi retrasa de pe piata, fotografia cu pricina a circulat ceva vreme pe internet facand deliciul blogosferei. Astfel, cativa bloggeri au sugerat ca Microsoft incearca sa impace toate pietele folosind o reclama cu o persoana care are atat fata alba, cat si mainile negre.

"Fata alba si mana neagra inseamna de fapt armonia interrasiala. Vrea sa arate (n.r. fotografia) ca o persoana poate fi si alba si neagra, si batrana si tanara in acelasi timp", a afirmat un blogger.