"La sfarsitul anului 2008, specialistii previzionau o scadere a pietei de servicii si consultanta cu 5 – 8%, apreciind ca aceasta a fost, in 2008, undeva la 365 milioane euro si va ajunge undeva la 350. Piata a demonstrat ca tocmai criza a dus la cresterea numarului companiilor si persoanelor fizice care au apelat pana acum la servcii IT", spune Emanuel Nechita, Director Computer Troubleshooters Cluj.

In primul trimestru al anului 2009, cresterea pe servcii IT a fost intre 10 si 50% pentru persoanele fizice ce apeleaza la companii specializate, si 5 -8% in cazul companiilor, adauga Nechita. Aceasta crestere a companiilor ce apeleaza la servicii IT ar trebui sa fie, conform unui studiu realizat de Anteea Consulting pentru Computer Troubleshooters, de aproximativ 50%, ea venind dinspre intreprinderile mici si mijlocii care se asteapta la o reducere semnificativa a costurilor prin externalizarea serviciilor.

In Bucuresti, numarul celor care apeleaza la servicii de consultanta IT se imparte in procente egale, intre persoanele fizice si cele juridice. Incepand cu sfarsitul anului 2008, s-a observat o schimbare in sensul cresterii cu 50% a numarului de persoane fizice care apeleaza la specialisti. Raportul de persoane fizice si juridice care apeleaza acum la specialist este 50%-50%.