Declinul anumitor segmente din industria marketingului digital si eforturile pe care companiile trebuie sa le faca pentru a face fata crizei vor transforma piata, pe termen lung, intr-una mai competitiva.
Piata digitala americana a fost dominata, anul trecut, de urmatoarele tendinte:
- S-au cheltuit electronic 214,4 miliarde de dolari, cifra care marcheaza cea mai mica rata de crestere a industriei retail din 2001 pana acum, cumparaturile de sarbatori scazand, pentru prima oara, cu 3% fata de anul precedent.
- Categoria "Jocuri Video, Console si Accesorii" a inregistrat o crestere de popularitate de 29% fata de 2007, liderul in vanzari fiind, in continuare, Wii-ul celor de la Nintendo, urmat de Xbox 360 si Sony PlayStation 3.
- Vanzarile de muzica, filmele si inchirierile de casete au scazut, spectaculos, cu 23%, la fel ca si programele si jocurile pentru PC (-18%) sau bijuteriile (-12%).
- Desfasurarea online a campaniei prezidentiale si declinul economic sunt responsabile de cresterea in popularitate a portalurilor de recrutare online (+51%) si a site-urilor cu continut politic (+43%).
- Site-urile detinute de Google au fost vizitate de 12% mai multi americani, cresterea fiind datorata, in principal, serviciului de cautare, celui de blogging si platformei YouTube.
- Cautarile pe internet au crescut cu 21 de procente, totalul "search"-urilor efectuate anul trecut prin cele 5 motoare de cautare care domina piata (Google, Yahoo, Microsoft, Ask, Aol) fiind de 137 de miliarde.
- Americanii au vazut in fiecare luna a anului trecut aproximativ 2000 de reclame/persoana, advertiserii de top fiind providerii de servicii de telefonie AT&T, Sprint Nextel, Vonage si Verizon.
- Continutul video este mai popular cu 6 procente, 12,5% din totalul de timp petrecut pe internet fiind dedicat streaming-ului. YouTube a inregistrat, in luna noiembrie, o crestere a cotei de piata de 40%.
- Lansarea iPhone, in 2007, a avut un impact major asupra industriei device-urilor mobile si a infrastructurii de comunicatii americane. Rata de penetrare a serviciilor 3G a crescut cu 43%, astfel incat 2008 poate fi numit, pe drept cuvant, "Anul smartphone-ului."
Pentru a avea acces la intregul raport trebuie sa va inregistrati pe site-ul oficial al comScore.
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Anul digital 2008, in cifre .
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Anul digital 2008, in cifre .